Shop Mobile More Submit  Join Login
Chibi Astroboy by capsicum Chibi Astroboy by capsicum
I absolutely LOVED Astroboy when I was younger. I think I was around 7 or 8 when it ws on TV. He was such an adorable, cool little robot. Everything about that show was just damn awesome. When I was 17, I saw it again for the first time since I was little and I nearly cried when the theme song and opening sequence started. XD; I like still enjoy Astroboy now even though the animation's not the best and the acting is really bad sometimes. I think I'll always have a soft spot for it. This is the proper Astroboy I'm talking about - not the new one which I saw five minutes of for the first time the other day. (I didn't like it.)

My brief thoughts of the new one:

I don't understand why they *completly* changed Atlas. Atlas was so cool in the original series and now from the looks of it, he's just some other kid/teen robot. He was/is supposed to be a menacing threat and constant worry but the new Atlas doesn't seem very threatening. I also absolutely DETEST the catchphrase "Let's rocket!" v_v;; Astroboy was NOT about lame catchphrases. There was nothing about that show that was lame. >:F I did have another thing to say about it but I don't remember now what it was.

I chose to draw him in this pose because it seems that the most remembered thing about Astro was that he had a laser come out of his butt. The background is supposed to be some techy, sciency place. :o

One other thing, Astroboy's sister is NOT called "AstroGIRL". >_< Her name is "Uran". Sorry, but that's a common mistake that really annoys me.

Add a Comment:
Indiana-Time-Rider Featured By Owner May 8, 2015
ToastBlues Featured By Owner Jul 31, 2013  Hobbyist Photographer
His butt cannon is the most dangerous weapon he has for sure.
I mean he can shoot one when not expecting it D:
stormygirl335 Featured By Owner Aug 15, 2012
MetaMolecola Featured By Owner Nov 6, 2011  Hobbyist Traditional Artist
Astroooooooooooooooooooooooooooo :P:P I love youuuuuuuu:D:D:D well done n_n
BigSexy606 Featured By Owner Oct 20, 2011
I think I was 3 or 4 when I watched it, I used to come running into the living room with my red rubber boots and my black underwear on jumping around and fighting imaginary baddies, I LOVVEEDD that show, its was my reason for being a kid. I too only watched about 5 mins of the new one, its unbelievable what they do to our cartoons and shows nowadays, I think they should be burned at the stake...but sadly todays young has no IDEA what their missing.... some days when I was in a bad mood I'd pretend to be Atlas(the real one) too, but not very often.

This is an awesome image, well done, and brings back some really old memories, definitely worth the fav!
kisamesensei Featured By Owner Sep 6, 2011  Professional Digital Artist
jajaj xDDD
so cute and funny xDD
L0upgarou Featured By Owner May 29, 2011
in the 1950/60's version, she was called Astrogirl in the american dub. But i know her real name from the Omega Factor GBA game, which is really, really good. Anyway, i love this little guy.
capsicum Featured By Owner Jun 9, 2011
Oh really? I didn't know that. :)
And yeah, I played that game. I quite enjoyed it.
Reinst Featured By Owner May 12, 2011
so cute
Ephriokko Featured By Owner Apr 29, 2011  Student
This is adorable. :love:

But I must point out... the 2003 depiction of Atlas is actually more accurate to Tezuka's original manga and the 60's series(which I don't really like much, at least the english version, but meh). In the 80's series, they merged Atlas's character with another character called the Blue Knight, resulting in the major character he became. That being said, I do actually like the 80's depiction of Atlas more than the original. It's got more depth. I was surprised when I found out he was a relatively minor character originally. xP

The 2003 series is one of my favorites, but I also detest the "Let's rocket!" catchprase. It's so... stupid. I feel like rolling my eyes and laughing every time I hear it. And I don't like that they completely screwed up the episode order on the English-version DVDs. But if you can get past the stupid catchprases and stuff, it's actually not a half-bad show. I love how Tenma has a bigger role in it, for example. :D

But meh... that's my opinion. Sorry for rambling at you, I saw your artist's description and just couldn't help myself. This really is an adorable picture. x3
capsicum Featured By Owner Jun 9, 2011
I see, I see. Well, I stand somewhat corrected! :)But, regardless, I still <3 80's Atlas.

Maybe I should give the 03 series a shot. The original version perhaps... Hmmm...

Don't be sorry for rambling! I always enjoy reading a good ramble.
Ephriokko Featured By Owner Jun 9, 2011  Student
Yeah, 80's Atlas is awesome. <3 He makes a return in the newer iPhone/iPod Astro Boy application that came out this year(Astro Boy Tap Tap Rush). The translations are atrocious, but the game itself isn't half bad. =3

Personally, I wouldn't go for the 60's version unless you could find the Japanese version somewhere. Some of the name changes in the dubbing are downright facepalm-worthy. I stopped watching after a few episodes; I couldn't take it anymore by the time I found out that "Robot Land" got turned into "Hullaballoo Land" and "Princess Odette" got changed into "Princess Lollipop". :roll: The 60's series DOES have its fans; I'm just not one of 'em, lol.

Indeed, rambles are very entertaining. :la:
Robotgirl2010 Featured By Owner Sep 27, 2010  Hobbyist Digital Artist
smexy hotness :icondererplz: :iconnosebleedgrinplz: DANGEROUSLY CUTE x33
endiazherself Featured By Owner Sep 4, 2010  Professional Traditional Artist
Adorable! :love:
Evil-Kitty-the-Pup Featured By Owner May 20, 2010  Hobbyist General Artist
Hey, where can I find the older one to watch? I suddenly got into Astroboy and now I'm absolutely fanatic about it, but I'm not sure if the one I'm watching is the newer one or what.
I think it must be the newer one, though, because he DOES say "Let's rocket!" pretty often.
Pon3Splash Featured By Owner Apr 10, 2010  Student General Artist
awww how cute <3
xXXromanceXXx Featured By Owner Feb 21, 2010
Mysterics Featured By Owner Feb 6, 2010
Really cute and funny image, and his expression just completes it!
BTW And actually Astro is just 'Astro', not 'Astroboy' thats just the name of the franchise.
MysteriousFoxGirl Featured By Owner Dec 12, 2009  Hobbyist Artist
hehe! butt guns!
Warrioratheart Featured By Owner Nov 17, 2009  Student General Artist

Astro: Die from my butt blasterz!!! x3
CaptainToonerReborn Featured By Owner Oct 26, 2009
Astro Boy: I've got machine my butt!

Sorry, couldn't resist.
Henriak Featured By Owner Oct 8, 2009  Student General Artist
He looks cute there :love:
Astro boy is legend :#1:

This drawing is so cool.
*fave* :clap:
villamar Featured By Owner Sep 20, 2009
Well... sadly I never got to see the original series D: The one I saw was the new one so I got no idea how Atlas was in the original =/ OMG I didn't know Astro had a laser on his butt :rofl: ... lol oh, yeah... are you gonna watch the new 3D Astroboy movie? O_o
5Sarah55 Featured By Owner Jul 13, 2009
AWWWWWWWWWWWWW! He is sooo adorable :D :D :D
You should see my chibi astro, but its not as good as yours.
crcarlosrodriguez Featured By Owner Jun 28, 2009  Professional Digital Artist
Hello!...your work was included in a report about heroes of the anime's history, here the link to this notice: [link]

remember :+fav: fave this notice, if you like
ranmaonehalf Featured By Owner Jun 19, 2009
oh my GOD!!!!!

I LOVE IT!!!!!!!!!!!!! :clap:

okavango Featured By Owner Mar 28, 2009
Dark-Anmut Featured By Owner Jan 4, 2009  Hobbyist Digital Artist
Cute!! I thought the original series was very cute too. But...I like the new Japanese theme song, True Blue. It's inspirational. I also like the new Atlas. Just my opinion. :nod:
TEZZLE Featured By Owner Oct 13, 2008
XD Adorable tushie death! :evillaugh:
Koko-Kat Featured By Owner Jun 4, 2008  Hobbyist General Artist
Yay! Astro's butt guns make me lol every time I see them! XD
tyni18 Featured By Owner May 14, 2008
hahaha! cool buttzooka! ><; \m/
tabbykat12344567 Featured By Owner Aug 20, 2007
your chibies are soo cute and so is astroboy
my face cartoon w00t
Lindajing Featured By Owner Aug 14, 2007  Hobbyist Digital Artist
Yay! 100th fav!
Anyway...I love how you've drawn him in your own cute's no fun looking at pics that are just traced : P
Nyes...the new series was a bit of a flop...the animation was great but it didn't have same coolness of the old series <.< yeah...that makes sense...
Great work! It's soooo adorable :D
areliusmars Featured By Owner Aug 4, 2007
Astroby even cuter!! hehehehe I know the feelling, I grew up watching it too!! And you made him using his Infamous Buttray!!! Cool!!!
Rewnad Featured By Owner Feb 27, 2007

I love this piece! It's Awesome!
PInoy01 Featured By Owner Feb 7, 2007
excellent pose!!! the best IMO
Bldg88 Featured By Owner Jan 29, 2007   Photographer
000000000000000 00000000000000
000_______*BEAUTIFUL__*___ _00
000000 __________________ 00000
OneWingedAngel800 Featured By Owner Jan 11, 2007  Student Writer


goto She'll :heart: it
isopach Featured By Owner Jan 4, 2007
Oh my, I'm having an acute case of nostalgia... :happycry:

Very nicely done. When I watched it on TV I was very young, so I don't remember a lot of the details. But I do remember liking it a lot.

Ah, youth....
kankelina Featured By Owner Dec 13, 2006
I really love it, the color and the chibi chibi astro ;^; I love the cartoon too
It's so cuuuuteee!!!! *steals Astro and runs*
fav :3
DanDrazen Featured By Owner Feb 8, 2006   Writer
Go Atom! :peace:
ONB-6 Featured By Owner Jan 27, 2006
Cool. Astroboy rocks!

As for the new Atlas, the one in the 2003 anime is actually closer to the one who debuted in the original manga in the 1950s in both looks & personality. The 80s Atlas is actually a cross between the original Atlas, Blue Knight & Astro's brother Cobalt. Since Blue Knight appears in the new show, the new Atlas doesn't need to be a revolutionary like he was in the 80s. His struggle with Astroboy is more of a personal one like in the old days than a political one like in the 80s. Robot Daichi's biker outfit is loosely based on the manga version of 80s Atlas, though, with the markings under his eyes & the round thing on his chest.
capsicum Featured By Owner Feb 8, 2006
I see. Well, that all makes sense, I suppose. I still prefer 80's series Atlas, though. :3
ChibiBeckyG Featured By Owner Jan 3, 2006  Professional Digital Artist
^____^ so cute, it reminds me of the scene of the opening in the 80's series but cuter. It's a shame they removed the guns from his butt in the new series and stuff
TezukaClub Featured By Owner Dec 13, 2005
=D Dear Lord I love this. I had a long argument with my bf about where that weapon came from on his body. I won. :P
capsicum Featured By Owner Dec 13, 2005
Haha... awesome. XD As if anyone could forget his butt laser. :P
its-dee Featured By Owner Nov 27, 2005
woot...! i :heart: astroboy!!!
yuzukko Featured By Owner Oct 14, 2005   Traditional Artist
really really original fanart, cg style and everything. ya know ive always thought his buttock machineguns were really cute
capsicum Featured By Owner Oct 14, 2005
Thanks! Glad you like it. I always thought they were cute too. :3
ConcreteDonkey Featured By Owner Oct 12, 2005
OMG .... I love this sooo much you have no idea
Add a Comment:


Submitted on
November 29, 2004
Image Size
127 KB


7,716 (2 today)
297 (who?)